• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
maggan kanske inte ens har körkort? Har du det maggan?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Nä okej men man kan väl visa kvitton för varje tankning.,kvitton för varje reparation, Service o.s.v. Räcker inte det?

Det avgör domstolen. Tankkvitton tror jag inte hjälper så mycket, det står ju inte vem som tankat som regel, kvitton från en verkstad med kunduppgifter skulle nog hjälpa mer.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Sedan i worst case scenario så kan man ju säga som det är att grannen lånat parkeringen för han/henne har inte bott sålänge som maggan i området. Tycker det låter rimligt, det är ju så man ska ha det i grannskapet. Man hjälper varandra, som jag skrev tidigare så lånar min granne min parkering för hans är 500m längre bort. Dock gratis :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Sen är det ju så att om KF ringer fastighetsägaren för att få bostadshyran bekräftad, så ligger ju vanligtvis p-platsen som ett helt separat avtal & därmed tas det inte ens upp till diskussion. Det är ytterst sällan som en p-plats ingår till bostaden nuförtiden... Mer vanligt vid bostadsrätter möjligtvis, men sällan till hyresrätter...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Sen är det ju så att om KF ringer fastighetsägaren för att få bostadshyran bekräftad, så ligger ju vanligtvis p-platsen som ett helt separat avtal & därmed tas det inte ens upp till diskussion. Det är ytterst sällan som en p-plats ingår till bostaden nuförtiden... Mer vanligt vid bostadsrätter möjligtvis, men sällan till hyresrätter...

Jag skulle säga att det när vi frågar vad en person betalar per månad som regel är med alltihop på samma avi även om det är separata avtal för själva parkeringen. "Gösta betalar 6000 i månaden.." och då får man fråga vad som ingår i de 6000, det kan vara både garage parkeringar och hushållsel med, då får man be om grundhyran helt enkelt.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
Jag skulle säga att det när vi frågar vad en person betalar per månad som regel är med alltihop på samma avi även om det är separata avtal för själva parkeringen. "Gösta betalar 6000 i månaden.." och då får man fråga vad som ingår i de 6000, det kan vara både garage parkeringar och hushållsel med, då får man be om grundhyran helt enkelt.


Kanske olika från bolag till bolag... Vi samaviserar dock inte. Det blir för mycket strul gällande aviseringar när företagen/privatpersonerna gör förändringar, inte minst gällande just förhyrda p-platser.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 955
Mottagna reaktioner
6 148
Poäng
3 907
@Lasseman ponera kommande scenario för mig! Idag bor ja billigt. Marknadsvärdet i mitt område är högt, men min fastighet står inför ett stambyte. I samband med stambytet, så kräver alltid fastighetsägaren höjd standard i berörda ytor såsom kök & badrum. Detta är inget ja kan påverka. Hyreshöjning kan komma att bli ca. 2000kr/mån. Detta kommer troligtvis ske nästa år. Hur ställer sig KF till den negativa påverkan det avser gällande min utmätning?!
Med 24 betalningsanmärkningar, så kan ja inte ordna annat boende heller även då ja själv arbetar i branschen... :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
@Lasseman ponera kommande scenario för mig! Idag bor ja billigt. Marknadsvärdet i mitt område är högt, men min fastighet står inför ett stambyte. I samband med stambytet, så kräver alltid fastighetsägaren höjd standard i berörda ytor såsom kök & badrum. Detta är inget ja kan påverka. Hyreshöjning kan komma att bli ca. 2000kr/mån. Detta kommer troligtvis ske nästa år. Hur ställer sig KF till den negativa påverkan det avser gällande min utmätning?!
Med 24 betalningsanmärkningar, så kan ja inte ordna annat boende heller även då ja själv arbetar i branschen... :(

Om hyran höjs så är det ju inte något kfm kan göra något åt direkt. Men, blir hyran oskäligt hög så finns möjligheten att godta den höga hyran i ett år, och sedan räkna om på högsta godtagbara hyra som jag tror det är f-kassan räknar ut. Då får man ett år på sig att ordna ett billigare boende. Det varierar säkert hur ofta det använts. Jag har använt det 2 gånger vad jag kan komma ihåg, ena ordnade billigare boende om jag minns rätt.
 

Adde87

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Juni 2018
Meddelanden
421
Mottagna reaktioner
348
Poäng
477
Tufft läge att hamna i. Man kan ju inte göra ett skit i det läget. Hur mycket har du i hyra nu kimsan?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp